Warning: mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100612 Library:30310 in /home/firekjbz/public_html/rodopchani.bg/include/config.php on line 8
"Горубсо Кърджали" ще разкрие 50 нови работни места в „Седефче”

"Горубсо Кърджали" ще разкрие 50 нови работни места в „Седефче”

Публикувана на 10.04.2014 | 12:41
1164 прочитания
снимка: www.momchilgrad.bg
снимка: www.momchilgrad.bg


Кметът на община Момчилград Акиф Акиф проведе работна среща с ръководството на „Горубсо-Кърджали” АД във връзка с предстоящо инвестиционно предложение за добив на полиметални руди от находище „Седефче”. Дружеството възнамерява да добива 100 000 тона руда годишно, която да обработва в обогатителната си фабрика в Кърджали. Това съобщават от пресцентъра на родопската община.

На форума стана ясно, че на 15 април от 11.00 ч. в заседателната зала на общината ще се проведе обществено обсъждане на доклад за оценка на въздействието върху околната среда/ОВОС/.

„За нас е важно на първо място да защитим здравето на местното население при реализиране на инвестицията. От съществено значение е при разкриването на работни места с предимство да бъдат жители на община Момчилград”, подчерта градоначалникът Акиф Акиф.

Изпълнителният директор на „Горубсо-Кърджали” АД Живка Ковачева увери, че от предприятието ще разчитат предимно на местна работна ръка и посочи, че ще бъдат разкрити 50 работни места за миньори и специалисти. 

От община Момчилград поискаха разноските по ремонта и асфалтирането на общинския път Момчилград – Седефче, по който ежедневно ще се движат тежкотоварни камиони, да бъдат поети от страна на „Горубсо”. Ръководството на дружеството отговори, че в техен интерес е също да осигурят здрава пътна инфраструктура за камионите си.

Акиф Акиф постави още въпроса за водоснабдяването на околните села, което е сред водещите приоритети на общината за тази година. В резултат на форума се направи ново заснемане на водоснабдителната мрежа на село Конче. Каптажът край селото попада в зоната на рудника и бе най-голямото притеснение на местното население.

© пресцентър на община Момчилград